Monday, July 20, 2009

Seni Dalam Pendidikan (SDP) yang amat menyeronokkan..

Sebagai seorang bakal guru atau yang lebih tepat, guru masa hadapan, mempelajari SDP atau Seni Dalam Pendidikan ni satu kewajipan supaya guru dapat meyesuaikan teknik dan strategi pengajaran mengikut keadaan mahupan era pembelajaran selaras dengan perkembangan sosial dan mental murid. yala, seperti yang kita tahu, murid pada hari ini sememangnya tak sama dengan murid atau zaman dulu kala masa kita masih di bangku sekolah, lagilah pulak dengan murid-murid masa hadapan yang lebih hebat dan mantap dengan perkembangan teknologi semasa. Tapi kita sebagai guru seni akan sentiasa mencadangkan aktiviti-aktiviti yang hebat dan menyeronokkan dalam sesi pengajaran dan pembelajaran yang semestinya mampu menarik perhatian murid-murid kita nanti.




Hari yang paling best, pensyarah yang paling best, paling komitmen dan yang paling penting dia seorang pensyarah yang paling lawak, ajar kami buat ramuan tepung yang bileh digunakan bagi menggantkan tanah liat..dia ni suka buat lawak spontan sehinggakan kami yang bad mood, yang malas belajar dan yang asyik termenung(aku la tu) mampu ketawa terbahak-bahak dan mengalir air mata dengan lawak encik nie...hahahaha rasa best plak masuk kelas dia ni..enjoy ja..




>>> Haa..ni la encik kami yang best tu.dia yang gaul tepung tu..baikkan dia..hehehe



>>>Bahan-bahan yang digunakan ialah tepung, garam , serbuk pewarna..bahan-bahan ni digunakan untuk menggantikan tanah liat..tanah liat agak bahaya jika diberikan kepada kanak-kanak. Yala, manatau murid kita tu ada masalah sikit, dia mau rasa macam mana rasa tanah liat tu kan, dia makan sikit..haaa..habis la.. tapi kalau guna tepung, ok sikit... :P


>>> Erm..da jadi bentuk doh pun..so, bila nak main ni..?..antara hasil reka bentuknya ialah...




>> Ema n hamster ..



>> Hahaha..anjing sapa ni pandai mengolok..cepat mengaku...



>> Kembali ke zaman ular-ular..hehe






>> Naa...kan terbentuk la macam-macam benda dan hidupan..ahaha anak sapa la yang buat ni..

No comments: